Wednesday, March 13, 2013

PESANAN RIJALULLAH 1


1. Sesiapa yang masih mempunyai saka dan bekerjasam dengan jin jahat, pada masa daulah nanti, mereka termasuk di dalam golongan Dajjal laknatullah.


2. Bulan 3 ialah bulan bercantumnya dua dunia iaitu dunia jin dan manusia sebagaimana pada zaman Nabi Sulaiman A.S . Bulan 3 dan 4 ialh bulan kejadian alam bertindak dengan ributnya, dengan gempanya, dengan kemaraunya, dengan banjirnya, dengan penyakitnya dan sebagainya. Bulan 5 pula adalah bulan berdarah....


3. Bermula bulan 3, segala perkara pelik akan terjadi sehingga manusia tak dapat melogikkan dan meng'akal'kan lagi perkara yang terjadi sehinggalah mereka berkata : "ini semua kuasa Tuhan".


4. Berpuasa sunatlah sebab ia akan meringankan roh. Apabila roh sudah ringan, kita akan lebih sensitif dan peka dengan manusia dan dengan Tuhan.Kita juga akan ringan melakukan amalan sunat yang lain. Kawallah mata dan telinga agar hati sentiasa bersih dan tidak rosak. Elakkan mendengar dan melihat perkara yang sia-sia dan merangsang kejahatan. Bahkan lagu yang sia-sia juga dapat melemahkan roh. Jadi, janganlah berkata: "susahnya meningkatkan roh" sedangkan benda-benda ini masih dibuat. Sia-sialah berzikir dan berwirid tetapi masih membuat perkara-perkara ini. Ia seperti menanam pokok tetapi pada masa yang sama, menabur baja dan racun serentak . Pokok tak berkembang bahkan mungkin mati. Begitulah roh. Berpuasalah sebab ia adalah perisai dan juga kekuatan roh.


5. Jangan tinggalkan pedang malammu (ibadah malam) sebab sesiapa yang meninggalkannya seperti pergi berperang tanpa membawa senjata. Maka sesiapa yang berjuang, wajib bagi mereka membawanya.


6. Carilah syafaat walaupun dengan bersedekah 10 sen setiap hari.


7. Janganlah kamu bersedih sekiranya manusia mendustakanmu kerana apa yang kamu katakan tidak terjadi disebabkan perubahan Jadual Tuhan. Mereka bukan mendustakanmu kerana dirimu tetapi mendustakan orang yang mengkhabarkan kepadamu berita-berita ghaib tersebut. Hakikatnya mereka mendustakan kami dan yang mengutus kami kepadamu. Sekiranya mereka tahu siapa yang mereka dustakan itu, nescaya mereka pasti akan memilih untuk berdiam diri  dan tak sewenang-wenangnya berkata sesuaka hati.


8. Daulah sudah sangat dekat. Jadi, sesiapa yang berpotensi menjadi hijab kepada terjadinya daulah itu, akan dimatikan. Begitu juga dengan sesiapa yang dirasakan boleh memberi peranan di alam ghaib untuk membantu daulah berbanding dengan peranannya di alam nyata, maka akan diambil juga. Tetapi bagi mereka yang ada peranan di alam nyata untuk mempercepatkan daulah, akan dikekalkan di alam nyata, bahkan akan ditangguhkan ajalnya dengan kehendak mursyid dan Tuhannya.


9. Ramai manusia yang meminta Allah mengampunkan dosa-dosa mereka tetapi mereka sendiri tidak bersifat pemaaf kepada manusia lain. Tidakkah kamu tahu bahawa ada dosa yang hanya akan terampun apabila kita memaafkan saudara kita yang bersalah dengan kita? Lagi kita memaafkan dosa dan kesalahan saudara kita yang sangat menyakitkan hati kita, lebih besar pengampunan yang Tuhan akan beri atas kesalahan dan dosa-dosa kita. Bahkan dosa-dosa besar kita juga akan diampunkanNya. Sifat tidak memaafkan adalah sifat keji  yang berasal daripada sifat ego, sifat ketuanan , dan dendam serta pemarah yang mahu manusia lain tunduk kepada kita. Bukankah Rasul SAW pernah bersabda yang bermksud : "berbuat baiklah pada orang yang berbuat jahat padamu?" Dan setiap yang menyakitkan anak Adam itu dikira sebagai penghapusan dosa-dosanya? Ini termasuklah apa yang menyakitkan perasaan dan hati kita. Tidakkah kamu sukadosa-dosa kamu diampunkan dan keaiban kamu ditutup? Jika kamu tahu hakikat ini, kamu takkan bakhil untuk memaafkan saudaramu yang sepertimu juga tak lekang daripada membuat dosa dan kesalahan.

No comments:

Post a Comment